HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Bot, vlees en bloed = Liefde


Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bot, vlees en bloed = Liefde
PostPosted: 28 Feb 07 17:43 
Offline
2e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 31 May 06 12:59
Posts: 42
Location: IJsselstein
Bot, vlees en bloed = Liefde

Dit is niet één van mijn geplande einde en ik vond dat er al genoeg in de boeken in voorkwam, maar toch moet zo'n barbaar als ik toegeven dat liefde nog een belangrijke rol in het laatste deel zal spelen. Maar nu de grote vraag: Welke rol zal liefde spelen. Zal het met de vernietiging van Voldemort te maken hebben of met de hulp van zijn vrienden, zal Pippeling zijn schuld inlossen bij Harry of wat dan ook. Het onderwerp in deze essay zal gaan over hoe liefde een rol zal spelen in deel 7. Voor de stoere mannen onder ons, deze is toch misschien wel het lezen waard, ook al gaat het over het einde door liefde.

We beginnen bij het begin van de serie, op het moment dat Harry Voldemort verslaat.

Voldemort dringt het huis van de Potters binnen, dueleerd en vermoord James Potter. Vervolgens achtervolgt hij Lily, die zich waarschijnlijk in een kamer is gevlucht. Voldemort zegt haar aan de kant te gaan, als ze zelf wilt blijven leven. Lily weigert en gebruikt de oeroude magie van liefde. Voldemort doodt haar, maar Lily heeft Harry een beschermende laag gegeven die stand zal houden zolang de bloedband tussen Harry en Lily niet verbroken wordt. Voldemort vuurt zijn dodelijke spreuk af op Harry, maar die kaatst terug en vernietigd Voldemort bijna.

Dit is misschien wel de enige bekende verschijning dat er oeroude magie wordt gebruikt in de vorm van liefde. Dit moet wel magie zijn geweest die ze gebruikt heeft, want elke vader of moeder zou zijn kind willen beschermen en voor hem/haar sterven, dus als het gewoon liefde zou zijn zou ieder kind beschermd zijn als de ouders eerst worden vermoord in een poging het kind te redden. We kunnen er dus van uitgaan dat het meer is dan alleen gewoon liefde.

Nou gaan we verder in boek 1 krijgt Harry te maken met zijn beschermende laag. Hij vecht met Krinkel, maar als die hem aanraakt, lijkt hij ongekende pijn te voelen en hij gaat dood onder de pijn. Voldemort ontsnapt en vlucht weer weg als schim. Harry zit op dat moment, net als op de nacht van zijn ouders dood, vol met magische liefde.

Ik noem het magische liefde omdat ik in vorige alinea heb aangetoond dat deze liefde met magie te maken heeft en niet gewoon alleen liefde.

Boek 2, Harry vecht in de geheime kamer voor de 3e keer tegen Voldemort en zijn basilisk en hij krijgt hulp van Felix de feniks. De Feniks schiet hem te hulp omdat, zoals Perkamentus beweert, hij de grootste trouw aan hem toont. In dit boek is er weinig met liefde te maken, maar wel met trouw, maar trouw is gebasseerd op liefde. Je bent iemand niet trouw als je geen liefde in je hebt. Voldemort zal nooit trouw zijn aan iemand en zeker niet aan de dooddoeners. Weer een teken van liefde dus.

Boek 3, Harry is in staat Sirius te vermoorden omdat hij zijn ouders verraden zou hebben. Hij blijkt er volkomen naast te zitten, maar komt erachter dat Peter Pippeling, de held die Zwarts vermoord had, de geheimhouder van de Potters te zijn geweest. Harry wil hem echter niet dood en dit speelt een rol in mijn theorie. Namelijk dat Pippeling liefde in zich heeft door de sparing van hem door Harry.

Boek 4, de grote terugkomst van heer Voldemort. Door het bloed van Harry te gebruiken is Voldemort imuun geworden voor de magie van zijn moeder. Hij kon Harry aanraken en ik denk dat als hij zijn bloed niet had gebruikt hij Harry niet had kunnen vermoorden met de AK vloek, want die zou uiteraard weer terug gekaatst zijn. Goeie zet van Voldemort, toch? Ik denk van niet en nu komt mijn theorie. Voldemort is imuun geworden voor de beschermlaag van Harry en die laag is Magische Liefde.

Nu heb ik allemaal een paar leuke opsommingen gemaakt, maar die hebben eigenlijk weinig van een theorie te maken. Je moet nu goed onthouden dat Voldemort is teruggekeerd door het bloed van Harry en met de toverdrank: Bot, vlees en bloed.

Ik denk dat het bot van de vader, ontwetend geschonken betekend dat hetzelfde bot nu in Voldemorts lichaam zit. Bloed van de gehatene, met geweld geroofd, betekend dat Harry's bloed door de aderen van Voldemort stroomt, net zoals dat werkt met vader op zoon. Dan als laatste, Vlees van de dienaar, moedwillig gegeven. Kortom: Voldemort is herschapen van het Bot van zijn vader, het bloed van Harry en het vlees van Pippeling.

Nu gaan we dieper op deze personen in:
Marten Vilijn: Van wat we uit de boeken konden halen was hij arrogant en egoïstisch. Niet echt een broeipunt van liefde, maar niet bepaald zoals zijn zoon Voldemort. Een deel van Voldemort bestaat dus al uit slechtheid, maar niet zo slecht als Voldemort ooit was voor zijn val.

Harry Potter: Deze jongen is bijna de liefde zelf. Hij kan vergeven en vergeten, trouw tonen op momenten dat dat nodig is en heeft moed genoeg om het tegen Voldemort op te nemen. Dus een zeker pluspuntje van liefde.

Peter Pippeling: Ook niet echt een man als Harry, maar ik denk dat zijn deel in deze theorie toch belangrijk is. Harry heeft namelijk Pippelings leven gered en hij had dus, nog voor de terugkeer van Voldemort liefde in zich van Harry.

Dat waren de drie dingen, maar een lichaam is niks zonder een ziel dus eigenlijk kunnen we die hierbij voegen:
Voldemort: Hij heeft de ziel en is het pure kwaad. Het tegenovergestelde van liefde en harry.

Nu gaan we die samen brengen in procenten:
Bot van Marten Vilijn: 25 % kwaad
Bloed van Harry: 25 % goed
Vlees van Peter Pippeling: 25 % goed

Ziel van Voldemort: 25 % kwaad

Als je kan tellen zie je dat Voldemort nog maar half zo kwaad is als eerst, maar zijn ziel heeft de controle en die is 100 % kwaad.
Het lichaam is echter 2/3e goed en ik denk dat we een zwakke plek bij Voldemort hebben gevonden. Zijn lichaam bestaat het grootste deel uit liefde en dat is zijn zwakke plek.

In boek 6 verduidelijkt Perkamentus aan Harry dat liefde heel belangrijk is. Nu mijn conclusie van hoe Voldemort dan vernietigd zou kunnen worden als al mijn woorden hiervan waar zijn.

De vernietiging van Voldemort:
Uiteraard moeten eerst de Gruzielementen vernietigd worden en dat is behoorlijk veel werk. Maar Voldemort zelf is iets moeilijker dan dat. Liefde zal zijn ondergang zijn denk ik en om die tegen hem te gebruiken zal Harry over de magie moeten beschikken van magische liefde die Lily ook gebruikte op de nacht van Voldemorts ondergang, want liefde had hem die nacht bijna vermoord en alleen de Gruzielementen weerhielden dat. Nou zou je denken: dat deed de AK vloek toch? Klopt, maar ik denk dat het anders gaat.
Door de Magische Liefde die Harry oproept zal het lichaam van Voldemort gevuld worden en de liefde van Bloed en Vlees dat in Voldemort zit zal aangewakkert zijn.
Voldemort zal niet kunnen overleven in een lichaam dat zo gevuld is met liefde, net zoals dat gebeurde in boek met legilimens en hij zal sterven.

De theorie is een essay op de site. Bekijk hem Hier.


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 28 Feb 07 18:55 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Ik zou zelfs nog verder willen gaan, Voldemorts vader was weliswaar geen goede man, maar ik denk dat hij zeker wel tot liefde in staat was (niet voor Merope misschien, maar toch zeker wel voor een andere vrouw). Misschien is het beter om niet in procenten te werken, omdat zowel Pippeling als Marten sr. deels slecht waren. De combinatie van de vier elementen zou dan echter wel kunnen doorslaan naar de kant van de liefde.

Dit zou ook wellicht de flits van triomf verklaren bij Perkamentus.

_________________
Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron