HP Headquarter » Forum

Forum

FAQ - Register - Login

Waaah ik heb hem uit: jouw eerste reactie?


Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Waaah ik heb hem uit: jouw eerste reactie?
PostPosted: 22 Jul 07 17:29 
Offline
Minister van Toverkunst
User avatar
 Profile

Joined: 23 May 06 17:52
Posts: 330
Location: Delft
Na ruim 10 uur intensief lezen (ja, ik heb nog net wat slaap kunnen pakken :P ) is de HP reeks voor mij helaas geëindigd. Ik vond het een waardige afsluiting van de serie, maar of het boek op zichzelf ook goed was moet ik nog beslissen na een tweede keer lezen.

Op sommige punten vormde het wel een lichte teleurstelling omdat veel gebeurtenissen al voorspeld werden door de fans: o.a. RAB, Sneep, Lily+Sneep en wat nou eigenlijk de Gruzielementen waren. Maar aan de andere kant zat het met de spanning zeker wel goed en met heel veel moeite kon ik het even laten liggen om te gaan slapen.

Nou, dat was mijn eerste (korte) reactie. Heel benieuwd wat anderen er van vonden...

_________________
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 22 Jul 07 19:46 
Offline
2e jaars leerling
 Profile

Joined: 7 May 07 14:58
Posts: 26
Location: Roosendaal
het was het 1e boek wat ik eerst in het engels las..dus het was wel even wennen..maar wat een geweldig boek zeg!!!!!!!!!!! :shock:

vooral lupos en tops. 8)

maar het was wel heel erg moeilijk om te lezen dus toch maar even wachten tot de nederlandse versie..

_________________
It's your turn now!


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 23 Jul 07 11:24 
Offline
Hoofd van Schouwerdepartement
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 28 May 06 13:46
Posts: 491
Location: Delft
Ik heb hem ook uit!!!

Ik zat zaterdag met smart te wachten, kwam de postbode pas om 16.30! -.-'
Ik snel lezen, maar ik had maar weinig tijd. Daarom ben ik gister extra vroeg opgestaan en heb de hele dag gelezen, en nu dus eindelijk uit!

Wat een boek, je krijgt inderdaad veel antwoorden maar of ik nu alles weet, dat weet ik nog niet. Ik moet het boek nog eens goed laten bezinken, en dan zijn er vast nog wel een paar onduidelijkheden.

Ook voor mij was dit het eerste deel dat ik in het engels las, maar het ging me gemakkelijk af, het is absoluut niet moeilijk.

Ik vond het een zeer spannend boek, ondanks wat Matt al zei, al verschilde het wel totaal van de vorige delen. Ik vond ook het einde een beetje te snel, van mij had er wel iets meer in gemogen over hoe het NA de dood van Voldie gaat.

Ik ben blij dat ik hem nu eindelijk uit heb, maar ook wel een beetje verdrietig, nu me steeds meer begint door te dringen dat er geen nieuw deel meer komt...

_________________
Image
Image


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 24 Jul 07 22:11 
Offline
Schouwer
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 6 Jun 06 20:06
Posts: 206
Location: Never mind...
Let op, in deze reactie staan erg veel spoilers, niet doorlezen als je niets van het plot wilt weten!!

Mijn reactie op "Harry Potter and the Deathly Hallows" is dat ik het een erg mooi boek vond, ook dat Hermelien echt heel trouw is aan Harry Potter in tegenstelling tot Ron. Hij was gewoon een angsthaast, maar daarna kwam hij weer met hangende pootjes weer terug. Heb Ron altijd een vreemd persoon gevonden. Hermelien is wel een erg slim meisje geworden, door haar studies in de boeken enzo. Ik moet eerlijk zeggen dat ze altijd mijn lievelingspersonage is geweest en altijd zo zal blijven.

Ook al heb ik nergens bij gehuildt ofzo, maar sommige stukjes waren ook erg deprimerend. De dood van Dobby bijvoorbeeld, zo triest enzo. Ik vond wel dat ze hem een mooie begrafenis hebben gegeven, zo mooi. Ook de dood van Fred, Lupin, Tonks, Mad-Eye Moody en alle anderen die aan de good side waren.

Wat een aantal doden in dit boeken, ongeveer 20 personages dacht ik zo.
Eventjes kijken op mijn lijstje:

1. Rufus Scrimgeour
2. Charity Burbage
3. Hedwig
4. Griphook (?)
5. Gregorovitch
6. Colin Creevy
7. Ted Tonks
8. Nymphadora Tonks
9. Remus Lupin
10. Bellatriks Lestrange-Black
11. Vincent Crabbe
12. Dobby
13. Peter Petigrew
14. Dirk Cresswell
15. Bathilda Bagshot
16. Fred Weasley
17. Tom Marvolo Riddle -> Lord Voldemort
18. Severus Snape
19. Mad-Eye Moody -> Alastor Moody
20. Gornuk

Ik weet alleen niet hoe ik dit in spoilertags moet zetten of zoiets. Excuseer mij daarvoor. Dit is wel een plek waar spoilers mogen worden geplaatst.

Wat ik ook wel mooi vond is “the Pensieve” gevuld met herinneringen van Severus Sneep, het is jammer dat het tussen hem en Lily nooit iets is geworden. Ze hadden toch een mooi stel kunnen vormen, toch wel leuk dat Harry Potter zijn zoon later toch wel vernoemd naar Severus. Blijft de herinnering aan de goede Severus Snape toch wel bewaard. Hij is totdat Lily doodging, slecht geweest, maar daarna wilde hij alleen de zoon beschermen van zijn oude liefde Lily. Dat heeft heel wat verklaard, waarom hij Harry Potter in bijna alle delen van de serie toch veel beschermde.

Ook leuk was dat Remus Lupin en Nymphadora Tonks toch zijn getrouwd en een kindje op de wereld hebben gezet. Teddy Lupin, echt schattig.

Over de Horcruxes, ik had toch wel zo’n idee dat Harry toch de laatste zal zijn. Voor mijn gevoel waren dit de Horcruxes en die zijn op een paar na bevestigd:
1. Het Dagboek van Villijn
2. De Ring van Zwadderich
3. De Halsketting van Regulus Arcturus Black
4. De Beker van Huffelpuf
5. Iets van Griffoendor/ Ravenklauw
6. Nagini
7. Voldemort zelf

Wat ik ook wel verassend vond is dat eigenlijk “The Hallows” toch meer een soort voorwerpen waren en de titel toch niet sloeg op de Horcruxes of dode lichamen. Het zijn een soort Relieken, “The Invisibility Cloak”, “The Eldar Wand” & “The Ressuriction Stone”. Dat de Onzichtbaarheidsmantel toch nog een bijzonder iets zou worden, had ik niet verwacht. Het is toch iets wat zo gewoon is geworden in de boeken. En dat Harry geen afstammeling is van Goderic Griffoendor, zoals misschien verwacht zou zijn, is toch niet uitgekomen.

Ik vond Dirk Duffeling ook geweldig in dit boek, dat hij toch iets om Harry Potter geeft. Ook vind ik dat Petunia toch een mooie rol heeft gespeeld, ze vond het alleen jammer dat ze geen krachten had en toch niet naar Zweinstein mocht gaan. Ze was gewoon al die tijd jaloers op haar zus Lily, omdat die wel die magische krachten had. Ben blij met die herinneringen van Severus Sneep, heeft heel wat verklaard over Petunia en waarom ze zo bot heeft gedaan tegen Harry Potter.

Er zijn op internet al veel dingen gezegd dat het boek niet alle vragen beantwoord heeft, maar eerlijk gezegd, denk ik dat als die encyclopedie komt, het verhaal echt heel mooi af zal zijn. Soms kan je in een boek niet alles beantwoorden, er blijven altijd wel kleine dingetjes die je zult blijven afvragen.

In vond de Epiloog gewoon een heerlijke afsluiting van het boek, totaal geen dingen die te maken hebben met het kwaad en je kunt nog altijd leuke fanficties blijven schrijven over de kinderen van Harry Potter. Het is gewoon een pleister op alle wonden. Beetje cliché, maar dat hoort er gewoon bij.

_________________
Ron "Sunshine, daisies, butter mellow,
Turn this stupid, fat rat yellow."


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 07 10:55 
Offline
4e jaars leerling
 Profile

Joined: 18 Jul 07 22:08
Posts: 103
Ik vond het een mooi boek maar inderdaad iets te snel. Daarom moet Rowling ook gewoon nog een boek schrijven :)


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 29 Jul 07 23:23 
Offline
5e jaars leerling
User avatar
 YIM  Profile

Joined: 14 Jun 07 21:12
Posts: 164
Location: Veldhoven
Nou ik heb het boek eindelijk uit.

Het is niet het eerste boek dat ik in het engels heb gelezen, dus dat was niet zo moeilijk voor mij.

Ik ben alleen wat later omdat ik een week weg ben geweest, maar toen ik terug was heb ik bijna alles aan de kant geschoven om maar te kunnen lezen.

Ik vond het een geweldig boek en ik ben blij dat Harry het heeft overleeft.
Ik vond de ommekeer van knijster echt geweldig en vond het erg jammer van dobby, maar ik ben blij dat hij als een vrije elf is gestorven.

Wat ik nog aan het lijstje van minerva wil toevoegen is een horcrux tussen nagini en Tom Marvolo Riddle in, namelijk Harry zelf.

Daarom moest Harry eerst dood voor hij terug kon komen om Tom Riddle te verslaan.

Ik vond vooral de reactie van mrs Weasly echt geweldig toen Ginny bijna geraakt werd door de killing curse. Daaruit blijkt maar weer dat je nooit tussen een moeder en haar kinderen moet komen.

Ook kon je er vanuitgaan toe harry peetvader werd van Teddy Lupin dat hij het zou overleven. Toen ik dat las hed ik echt zo iets van "nou mag hij echt niet dood gaan". En toen het er naaruit zag dat hij toch echt dood moest gaan had ik echt in mijn achterhoofd "en Teddy Lupin dan, wie moet er dan voor hem zorgen".
En wat helemaal prachtig was was de reactie van Narcissa, die loog over het feit dat Harry toch niet dood was.

En wie had dat gedacht Professor Longbottem echt geweldig.

Al met al vond ik het een echt geweldig boek meer kan ik op dit moment echt niet zeggen.


Ow ja alleen dit nog als opmerking naar de poster boven mij fenixo.
Van mij mag je de volgende keer wel een wat uitgebreidere reactie geven, aangezien je reacties in meerdere topics nogal kort zijn.

_________________
Domkop! Blubber! Kleinood! Kriel!

dank u


(Mensen als ik soms bot overkom, dan is dat niet persoonlijk bedoeld.)


Top
 

 Post subject:
PostPosted: 30 Jul 07 11:53 
Offline
1e jaars leerling
 YIM  Profile

Joined: 30 Jul 07 10:19
Posts: 15
Location: hhh
O ik heb nu ook het boek uit er gaan wel heel veel dood moet ik zeggen

_________________
gfdgdffgfdgd


Top
 

 Post subject: Re: Waaah ik heb hem uit: jouw eerste reactie?
PostPosted: 19 Jun 08 10:35 
Offline
4e jaars leerling
User avatar
 WWW  Profile

Joined: 21 Apr 08 15:51
Posts: 108
Location: At the moon..
Ik vond het boek echt geweldig, mooi, fantastisch, leuk, superduper, dope, vet, soms ook grappig, heel verdrietig maar gewoon f*cking cool!! I lovett :D Ben hem nu ook al weer voor de 2e keer aan het lezen, ik miste harry!!

_________________
HELENA BONHAM CARTER FAN!! http://www.helena-world.com

Waarom is de RPG zo uitgestorven? MENSEN KOM NAAR HET RPG GEDEELTE!!!!!

Image


Top
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
The team - Delete all board cookies - All times are UTC + 1 hour

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group cron