HP Headquarter » Games » HP Games reviews

PC Spellen
Bij het verschijnen van de eerste 3 films zijn ook 3 games geproduceerd. Ik heb ze sinds kort alle vier en hieronder staat wat ik er van vond, voor cheats walkthroughs kan je beter naar gamespot, omdat de geheime paden die ik ontdek nogal duidelijk zijn.

Harry Potter and the Philosopher's Stone
Nou het is alweer iets van 4 jaar geleden dat ik deze voor het laatst heb gespeeld, maar ik kan me herrineren dat ik het toen wel leuk vond. Maar ja ik was toen pas 12, dus ik weet niet of het iets waard is. Het grootste deel van het spel was ongelooflijk simpel, zelfs voor een twaalf jarige, alleen het allerlaatste level tegen Voldemort - Krinkel was lastig. De truc was hem de hele tijd een spreuk te laten doen tegen de spiegel, maar die stomme spiegel deed nooit wat ik wilde :P. Ik heb geen idee of het spel nog steeds verkrijgbaar is, maar als dat zo is zou ik het niet meer kopen (als ik het nog niet had), alleen als je een echte verzamelaar bent zou je dit spel willen hebben, nu ik er op terugkijk dan.

Harry Potter and the Chamber of Secrets
Ik schaam me zeer dat ik dit spel nooit heb kunnen uitspelen, natuurlijk kan ik de schuld geven aan de oude pc, die zo lang deed over laden, maar voor die tijd was ik denk ik nog niet op het niveau waar ik snel door de levels kwam. Zo had ik problemen met een stelletje kabouters en vliegende elfjes :(, maar als ik in de vakantie weer eens niets te doen heb zal ik het uitspelen. Voor dit spel is dus wel een redelijke pc nodig (als je pc ouder is dan 5 jaar zal dit spel ongelooflijk saai zijn, vanwege wachttijden oplopend tot 10 minuten en 5 minuten om iets te saven). Zoals ik al zei is de moeilijkheidsgraad deze keer iets hoger, maar ik verwacht er niet meer al te veel problemen mee te hebben. Het spel is best grappig en als je het ergens voor een paar euro's op de kop kan tikken zou ik het zeker aanraden.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Dit spel heb ik echt binnen 4 dagen uitgespeeld, dat kan twee dingen betekenen: ik ben gewoon fantastisch in gamen of het spel was veel te simpel. Neem maar van mij aan dat je het eerste kan uitsluiten (ooit een kill death ratio van iets van 0.080 gehad bij Halo met 8 spelers?) dus dit spel is meer voor de kleine kinderen. En dat terwijl de film al een stuk volwassener wordt. De gezichten zijn schrikbarend blokkerig voor een moderne game en de stemmen zijn zeker niet van de acteurs. Een beetje nep dus, maar ook wel grappig als Ron weer met een vaag accent door zit te zagen (klinkt een beetje als iemand van het platteland). Dit was wel de Engelse versie, maar ik verwacht niet dat de Nederlandse beter zal zijn - de kans daarop is zelfs nog kleiner dan mijn kill death ratio bij Halo. Als je al ver in de pubertijd zit zal je dit waarschijnlijk veel te simpel en redelijk kinderachtig vinden, maar voor iedereen onder de laten we zeggen 13 is dit een leuke game. Er is veel bewegingsvrijheid, maar niet erg veel interessants te doen, wat wel erg leuk is, is de spreuk waarbij je een konijn of een draak kan overnemen en het spel een soort simpele platform game wordt, maar die stukjes zijn veel te kort om de moeilijkheidsgraad te verhogen. Je zal hier niet meer dan een tientje voor willen betalen en dan wordt je waarschijnlijk nog afgezet ook.

Harry Potter and the Goblet of Fire
Ik ben nu ongeveer op een tiende van het spel, maar van wat ik tot nu toe heb gezien, is het zeker een leuk spel. Voor het eerst is er een redelijk grote kans dat je dood gaat, maar omdat je nu altijd met z'n drieën tegelijk speelt is dat niet zo erg en je hebt ook nog weer chocolade kikkers om je weer bij bewustzijn te brengen. Ja kan deze keer bij elk level kiezen wie je wil zijn in tegenstelling tot PoA waar voor jou werd uitgekozen wie je was. Er zit ook nog een hele trading card game achter volgens mij, maar daar heb ik nog niet veel mee gedaan. Je kan bijvoorbeeld voor een groter uithoudingsvermogen of meer toverkracht beschikken door een kaart te gebruiken. Als ik het uitgespeeld heb zal ik er wat meer over vertellen.

Console
Ik ben helaas geen eigenaar van een van de 3 grote consoles (PS 2, Gamecube of Xbox in willekeurige volgorde ;) ). Ik heb wel de GBA versies van de games en daar zal ik proberen wat over te schrijven. Voor cheat, walktroughs etc. kan je naar gamespot gaan, waar ik meestal mijn informatie haal als ik vastzit in een game. Als iemand toevallig wel in het bezit is van een console inclusief een HP game, dan zou ik het leuk vinden als je me kan vertellen wat je er van vond en dat zet ik dan op de site. Stuur dan een e-mail naar matthew26_2000 at yahoo dot com.

Online Games
Er zijn tientallen (waarschijnlijk honderden) online games beschikbaar die te maken hebben met HP. Ik zal hieronder enkele van mijn favoriete games zetten, en online HP games waar je gewoon niet omheen kunt. Vergeet niet om ook mijn zelf gemaakte spellen te bekijken (de SdW uitdaging en de sorteerquiz).

Chaser, Beater, Keeper and Seeker practise & Homing Hippogriffs

Broomsticks (Simpel Zwerkbalspel)

Quisticks (Iets uitgebreider van Broomsticks)